čtvrtek 12. září 2013

Švestková pomazánka

Tak jsem zase zašla pro inspiraci do Apetitu, mamka se sestrou odjely na dovolenou a zbyly tu po nich švestky, mě se nechtělo je jíst, tak jsem si řekla, že by s nimi šlo něco vymyslet ;-)

No a švestková pomazánka bude ke steakům jak jí tu tak pojídám absolutně geniální :-)


Takže co budeme potřebovat?!

1/2 kg švestek, čerstvých nebo mražených i s peckami
3 lžíce krystalového cukru
1 vanilkový cukr
1 sáček vanilkového pudinkového prášku
1 lžíce rumu


Celé švestky i s peckami dejte do hrnce spolu s cca 150 ml vody a cukrem, zakryjte a nechte asi 2 hodiny mírně vařit, aby se přitom moc neodpařila tekutina. Po 2 hodinách zkontrolujte, zda se švestky pěkně oddělují od pecek a slupka je dostatečně měkká. Pokud ano, hrnec odstavte a nechte švestky vychladnout.

Švestky vypeckujte a vraťte je do šťávy v hrnci. Pak rozmíchejte na kaši. Vsypte do ní vanilkový cukr a pudinkový prášek. Za stálého míchání přiveďte směs k varu a stáhněte z ohně. Nechte vychladnout, občas zamíchejte. Až bude skoro studená, vmíchejte rum a kakao. Nechte pomazánku vychladnout úplně. Pokud ji nespotřebujete okamžitě, dejte ji do zavařovacích sklenic. V chladničce vydrží 2 týdny; můžete ji i sterilizovat, ale jen krátce, tak aby chytla víčka.


Recept jsem Vám téměř doslova přepsala a nic jsem na něm téměř neměnila, vlastně jo ... nemám jí tak cuckovatou rozmixovala jsem to tyčovým mixérem :-)


Je výborná s panenkou a pečenými bramborami:

Žádné komentáře:

Okomentovat