pondělí 24. srpna 2015

Domácí ořechovka z březových hor

Očekávání Vánoc právě začalo :-)

Když jsem našla recept na domácí ořechovku, jásala jsem, konečně alkohol co mě láká. Teda myslím tím pálenku, resp. výrobek z pálenky, pivo a víno mě láká často :-)


Recept se zdál nesložitý, nasbírat 30 nezralých ořechů, těch ještě zelených nedalo vcelku žádný problém, horší to bylo s jejich rozkrojením, protože mi to nešlo vzala jsem igelitový sáček, paličku na maso a asi tušíte, jak jsem se k ořechům dostávala :-)


Poté jsem přidala koření 2 badyány, 2 snítky skořice a 10 hřebíčků… Zalila poměrně obyčejnou vodkou a položila na tři týdny na okno.


Ani jsem se nenadála a včera to byly tři týdny co se tam oříšky louhovaly a protože jsem si nemohla vzpomenout jakže to v tom receptu bylo, vzala jsem 150 g vanilkového cukru, 0,5 l vody svařila, pak přidala pár kapek vanilkové esence a vychladlé přilila k scezeným ořechům.

Zamíchala, přelila do lahviček, přidala etiketku, vyfotila a uložila do sklepa…


A teď čekám na Vánoce :-)

Což je za 122 dní :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat