čtvrtek 24. září 2015

Koblížek v troubě pečený

Koblížky máme obecně moc rádi, ale to smažení mě od nich doma velmi odrazovalo. Naposledy jsem dělala koblihy na střední v laboratoři analytické chemie, kdy jsem zkoušeli mohutnost kynutí. Nad kahanem jsme měli hrnec s olejem a nakrmili jsme celé patro, byla to bomba, digestoř je v tomhle k nezaplacení…

Ale když se to na facebooku začalo hemžit recepty, že se dají péct i v troubě, tak jsem se na ně vrhla…

Těstíčko:
500 g hladké mouky
250 ml mléka
1 žloutek
50 g másla
40 g cukru
sůl
½ pytlíčku sušeného droždí

Opět jsem zaměstnala pekárnu a šla dělat lasagně. Čekali jsme návštěvu na večeři. Tak to bylo poměrně zaměstnané odpoledne.

Loni jsem si koupila tvořítko na koláče a kolečka a zase na něj zapomněla, tak jsem vykrajovala skleničkou. Na kopečku mě přivedla Monča na skvělé utemování, aby nevytekla marmeláda. Vidličkou hezky dokola spojíme dvě kolečka s marmeládou uprostřed.

Pekla jsem je asi na 190°C do zlatova. Něco málo přes dvacet minut.

Po vyndání někdo doporučuje potřít máslem, nebo vodou s rumem, já na všechno zapomněla a posypala je cukrem.

Pozor: jsou silně návykové a ty meruňkové dostali silně na frak od těch s třešňovou marmeládou… ale o marmeládách až jindy….

Nejvíce mě potěšilo, jak do nás všech padaly. Opravdu jsme snědli v pěti 40 koblih! Osm jich zbylo na druhý den… těch osm na fotce...


Žádné komentáře:

Okomentovat