sobota 24. října 2015

Tiramisu po česku

Jsem asi jedním z mála lidí, kterým falešné, české tiramisu nevadí, respektive ho má radši než to originální italské.

Nikdy jsem totiž nevyhledávala krémové dorty, teda spíš ty náplně s máslem mi nechutnají, do dneška se mi příčí ukousnout chleba namazaný vyšší vrstvou rostlinného tuku vydávajícího se za máslo, ta pachuť je děsná.

Máslo už jsem se naučila jíst po troškách, hlavně tedy od Jardy, protože kdyby došlo na nejhorší (možná nejlepší), kostka másla by mohla být i jako dezert :-). Mascarpone mi připomíná chutí ty máslové krémy a tudíž mi moc nechutná, proto jsem vděčná za českou variantu.


Já tu svojí objevila někde na internetu…už dávno…


Na krém:
200 g pomazánkového másla bez příchutě
200 g zakysané smetany


Na zbytek:

Piškoty
Likér
Káva
Kakao


Uvařím silnou kávu, použiji klidně rozpustnou ale silnou, přidám k ní likér, whisku nebo rum, zaleží, co doma je.

Misku vystelu potravinovou folií.

Piškoty namáčím v kávové směsi a kladu je na dno misky.

Když je první vrstva hotová, vrstvím krém, který jsem pořádně vyšlehala, když se mi zdá moc hustý přidám trochu mléka nebo smetany.

Pak zase piškoty, krém a piškoty.


Trochu krému si dám stranou a nechám mimo lednici a dosah ochutnávačů :-)

Vrstvy v misce dám do lednice na hodinu vychladit, lze i do mrazáku.

Po vychlazení potřu vrchní vrstvu krémem a zasypu kakaem a dozdobím podle chuti a fantazie.

Pak můžete ještě chladit, nejlepší je to přes noc, protože do piškotů prosákne chuť smetany a dezert se krásně spojí.



Žádné komentáře:

Okomentovat