pátek 27. listopadu 2015

Perníčky

Tyhle perníčky budu péct už třetí rok na Vánoce a asi popáté, protože už se mi dvakrát stalo, že byly snědeny před Vánocemi :-)




Aspoň mám trénink… :-)

Recept:

500 g hladké mouky
200 g moučkového cukru
5 polévkových lžic medu
100 g másla
2 polévkové lžíce kakaa
2 kávové lžičky perníkového koření
1 kávová lžička jedlé sody
5 kávových lžiček prášku do perníku

Těsto smícháte v míse, pokud Vám pomůže robot budete to mít snazší letos zkusila pekárnu :-)
Pozor i pokud chcete větší množství doporučuji dělat po jednotlivých dávkách.
Necháte do druhého dne odpočinout a pak válíte a vykrajujete, válíte a vykrajujete dokud Vám nedojde těsto.

Na perníčky jsem vyčetla v Apetitu dvě ozvláštnění:

Perníčky těsně po vytažení z trouby potřeme vajíčkem ve kterém je rozpuštěné červené potravinářské barvivo.


S bílou polevou krásně ladí, jiná barva mě tolik nenadchla možná jednou na ty velikonoce i s barevným bílkem….

Tzv. Vitráž, do perníčku vykrojíte okénko, do kterého těsně před koncem pečení vložíte úměrně velký kousek bomparu, který vyplní ono okénko a proti světlu tvoří krásnou průhlednou barevnou vitrínku. Samozřejmě, že i s vitrínou se dají jíst a někteří je mají i radši než bez bonbónu.

Perníčky peču na 180 °C podle oka, čas neumím říct. Tyhle perníčky jsou hned druhý den měkoučké a k jídlu, možná proto jsem je pekla hnedle vícekrát :-)


Tyhle fotky jsou z roku 2013, letošní dodám až po nazdobení, zatím mám jen napečíno :-)

Krásnou Vánoční atmosféru.

Žádné komentáře:

Okomentovat