úterý 26. ledna 2016

Jak jsme měli návštěvu

Kdo mě zná nebo sleduje tento blog, tak moc dobře ví, že mě vaření moc baví, a nejen ta příprava, ale i ten pocit, že strávníkům chutná a že jejich blažený pocit je způsoben tím, že je jim dobře.

Měli jsem doma teď velikou návštěvu spoustu kamarádů a to byla výzva :-)

Chtěla jsem se zaměřit se na poctivou kuchyni plnou základních chutí. Samozřejmě, že jsme nejedli jenom zeleninu. Jedli jsme dobře a z regionálních surovin.

Příchozivší již v pátek proto ochutnali kuličky z domácí lučiny obalené v čedaru, pistáciích a pažitky. a na shledání jsme si připili domácí ořechovkou.

Domácí chléb a tvarohové tyčinky s hummusem.

Jak vypadalo servírování vidíte na obrázku.



V sobotu ke snídani se náš počet rozrostl a před výletem jsme se řádně posilnili, pivním štrůdlem s domácími povidly, bábovkou od Jarky, domácím chlebem, domácí lučinou, domácí nugetou, máslem, hummusem, šunkou a sýrem. Tu nemám vyfocenou...

Pak jsme vyrazili na krásný výlet, kdy jsme si užívali sněhu a mrazivého počasí, došli jsme k hájovně s jelenem kde jsme si připili Jégrem, pak jsme vyrazili dobýt Třemošnou a zpátky domů, kde jsem si ohřáli hovězí guláš s houskovým knedlíkem.



Pak jsme hodně povídali a stavěli sněhuláka.

Vymrzlí pili kávu s tukanem a jedli jablkový pivní štrůdl se šlehačkou. Dorazili další přátelé a bylo nás zase víc a bylo nám o to líp. Taky nemám fotku kompletního jídla... Ale takhle jim to slušelo v lednici...

Potom jsme s Jardou ukázali kamarádům, jaká je věda degustace piva, a že čím víc o tom vědí, tím je to horší :-) ba ne teď si dělám legraci…

A pak jsme se jali večeřet :-) masové kuličky na několik způsobů, s česnekem, pažitkou, grilovacím kořením, bylinkami, kari a kurkumou, římským kmínem a koriandrem, a dalšími… K tomu jsme podávali několik dipů, chcete-li omáček :-) (hořčicový, česnekový, majolka alá césar, domácí tatarkou, guacamole) vedle toho byli na stole i nudličky zeleniny a naše rohlíky a náš chléb. Během večera jsme tam přihodili i koláč od Marty, ciabatty a švestky ve slanině plněné mandlí







Nesmírně se mi líbilo jak téměř nikdo nezůstal sedět a všichni okolo stolu korzovali, byla to taková večeře v bufetu na stojáka, ale o to víc dostupná, každý se natáhl a pojedl, přesně to, co mu chutnalo.




V neděli jsem posnídali obdobně jako v sobotu popovídali jsme, co jsme v sobotu nestihli a pak se nám návštěva rozjela ke svým domovinám. Zůstal s námi Járyk se kterým jsme si odpoledne náramně užili a povečeřeli jsme více než klasicky :-) míchaná vajíčka se slaninou a domácím chlebem.



Bohužel jsem měla na práci tolik jiných věcí, že jsem nestihla fotit jídlo… Medvědi mi půjčili fotky a já se s Vámi můžu podělit :-) Pár fotek jsem si půjčila i od Jardy.


Když budete chtít recept na dané jídlo stačí kliknout měl by se Vám zobrazit odkazem článek, bohužel tak není u všech, ale časem určitě bude :-) Budu se teď snažit dopsat recepty, co nejdřív.


Děkuji moc všem, co se zúčastnili bylo to super a já si to moc užila :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat