úterý 21. června 2016

Bezinková śťáva


Byla jsem na návštěvě u Terky a Martina a naučila jsem se tam skvělou věc :-) a tu jsem si mohla i odvézt a aby to nebylo zprostředkované ode mě dnes vydám jejich postup i jejich fotky :-)


Výroba bezinkové šťávy:
Nic těžkého to opravdu není, avšak dobrým základem je najít kvetoucí bez, který není v dosahu silnice. Aby květy nebyly zaprášené.




Co dále budete potřebovat je:
cukr - 2,5 kg
kyselina citrónová - 30 g
voda - 1,7 l
květy bezu černého - 25 - 50 ks (podle velikosti a také chtěné výsledné intenzity bezinkové chuti)
nádoby do kterých vše nalijete (nejlepší jsou ty velikosti od okurek - cca 3,5 l).





Květy je nutné nejdříve ostřihat od hlavních stonků a pak teprve plnit do sklenic.



Poté se věnujeme cukrovému nálevu.
Do 1,7 l vody nalijeme do hrnce a začneme ohřívat, do vody postupně sypeme cukr a kyselinu citronovou a mícháme, dokud se vše nerozpustí.
Necháme přeskočit varem, vypneme ohřev a necháme trochu zchladnout. Posléze cukrovým nálevem přelijeme květy ve sklenici.



Hrdlo sklenice překryjeme pečícím papírem a upevníme buď gumičkou, nebo provázkem.



Necháme 5 dní louhovat.

Šťávu poté přelijeme přes plátýnko a oddělíme od květů, nalijeme do lahví a zahřejeme na 70°C,aby se sterilovaly.

Poté do hrdla lahve nalijeme trochu alkoholu a lahev ještě za horka zavíčkujeme.


Já se na ní teprve chystám, ale mám už na mále!!!!


Tak dobrou chuť!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat