pátek 3. června 2016

Bramboráky II.


Bramboráky miluje moje mamka, může se po nich utlouct a to myslím doslova. Když jsem jí vyprávěla, že jsem dělala bramboráky jako přílohu ke guláši odpověděla mi na to: "Gulášem si kazit bramboráky" Takže asi tak…

1 kg moučných brambor
2 polévkové lžíce mléka
2 vejce
3-4 lžičky sušené nebo čerstvé majoránky
4 velké stroužky česneku
sůl a pepř
6 polévkových lžic hladké mouky

Když mám libového uzeného masa, nakrájeného na malé kousky
olej nebo sádlo na smažení

Brambory pečlivě oloupu, omyju, osuším a pak do větší mísy nastrouhám brambory na jemném struhadle, když je toho pro celou hordu, tak v robotu.

Z nastrouhaných brambor pak rukou vymačkám a vodu a sliju. Osolím je a zakapu trochou mléka, aby mi moc nezhnědly. Přidám vejce, majoránku, česnek, podle chuti sůl a pepř a nakonec na zahuštění hladkou mouku. Směs důkladně promíchám na středně husté těsto.


Do pánve naliju olej, nechám ho rozpálit, kávovou lžičkou těsto to i ochutnám abych věděla jestli je to TEN Bramborák J a pak lžící dávám do pánve malé dávky na bramborák.

Opeču dozlatova na obou stranách.


Hotové bramboráky prokládám papírovými ubrousky. Nesnáším mastné bramboráky.

K tomu si otevřu pivíčko a mám se skvěle :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat